Alla inlägg under augusti 2011

Av Eva - 11 augusti 2011 08:33

Har haft fullt upp i sommar köpte en hundvalp i början av juni   

  Pepsi heter hon.Det är en blandras,schäfer,bordercollie,kelpie,gråhund och greyhound så det är en salig röra   

Mina katter har fått vara ute i sommar och i lördags upptäckte jag igelkottsloppor på enav dom.Fy f-n så äckligt så det var bara att åka iväg på apoteket och köpa loppmedel(frontline) till en hund och 2 katter.Det var en femhundring som försvann.  

Sen hem och behandla djuren boka tvättstugan och köra igång,jag tvättade 15 maskiner!!!Täcken,kuddar,överkast,gardiner ja rubbet där katterna varit.Gardiner kanske ni undrar.Jo dom brukar ju sitta i fönsterna och titta ut .

Det var ju måttligt roligt,sen var det bara att köra igång dammsugaren och dammsuga alla golv grundligt i alla vrår och lister och varenda j-a cm i hela lgh +skura och dammtorka.Och som om det då inte var nog med det så har jag funderat ett tag hur det kommer sig att vi har små hål ialla våra kläder även nya som vi haft en vecka eller så.Jo idag fick jag svaret.PÄLSÄNGRAR Men så kul.jag har ju sett dom men fått höra att dom inte ska ge sig på rena bomullskläder..fel,fel,fel.  Så jag ringde upp anticimex och vet ni vad han sa?? Han sa ta fram dammsugaren och dammsug ur ALLA garderober och byråer och tvätta ALLA kläder i 60 grader. Men så underbart roligt.Tur att jag är hemma och är sjukpensionär så jag har tid med alla dessa underbara projekt.Så nu är det bara att gå iväg och boka tvättstugan igen och sätta igång.

Ha en bra dag!

Lev å må

Ovido - Quiz & Flashcards